Lediga jobb som Administrativ chef i Oskarshamn

Se lediga jobb som Administrativ chef i Oskarshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Oskarshamn som finns hos arbetsgivaren.

Enhetschef - Administrativt stöd

Ansök    Nov 27    Sydkraft AB    Administrativ chef
Vi söker dig som är en administrativ stjärna - Brinner du för ordning och reda samt att utveckla och förbättra? Hej! Det är vi som är Uniper, ett internationellt energiföretag som driver utvecklingen mot fossilfri elproduktion. Vår framgång bygger på en arbetsplats där människor med olika perspektiv, tankesätt, kompetenser och erfarenheter möts. Vi tror på en arbetsplats där varje människa kan bidra med något värdefullt. Där alla känner sig lika uppskatta... Visa mer
Vi söker dig som är en administrativ stjärna - Brinner du för ordning och reda samt att utveckla och förbättra?
Hej!
Det är vi som är Uniper, ett internationellt energiföretag som driver utvecklingen mot fossilfri elproduktion. Vår framgång bygger på en arbetsplats där människor med olika perspektiv, tankesätt, kompetenser och erfarenheter möts. Vi tror på en arbetsplats där varje människa kan bidra med något värdefullt. Där alla känner sig lika uppskattade och respekterade, oavsett om man arbetar vid våra produktionsanläggningar, kontoret eller hemma. Det är så vi utvecklas som företag och skapar en framtid tillsammans. Vi kallar det för Uniper Way, vår företagskultur. Vi tror att vägen till en hållbar framtid går genom att steg för steg utveckla och förändra, genom att sätta upp mätbara mål som vi uppnår tillsammans. Tror du också på en fossilfri framtid? Följ med oss på vår resa. Energy evolution starts with U!
Om tjänsten
Enheten för Administration har till huvudsakliga uppgift att leverera administrativt stöd till OKGs organisation samt att informationshantering som innebär att strukturera och arkivera teknisk och administrativ dokumentation. Enheten består av ett tjugotal medarbetare samt ytterligare inhyrda resurser som tillsammans ansvarar för följande uppgifter som är av yttersta vikt för en effektiv verksamhet:
- strukturera teknisk och administrativ dokumentation - arkivläggning, arkivskötsel
- förvalta och utveckla dokument- och ärendehanteringssystemet
- leverera administrativt stöd i allt från konferensrumsbokningar till att arrangera internationella besök på OKG, telefoni, administration kring tillträde för ny personal, etc.
Ambitionen är att tillhandahålla största möjliga service till organisationens chefer och medarbetare för förbättring av företagets resultat. Detta gör vi genom att strategier och mål realiseras på ett effektivt sätt mot affärsidé och vision. Varje medarbetare förstår uppgifterna hen arbetar med, har kunskap om sina arbetsprocesser, gränssnitt, och samarbetsförhållanden, och tar ansvar för effekter, risker och förbättringsmöjligheter. Medarbetarna inom enheten har specifika kunskaper och lång erfarenhet inom sina respektive områden. Som ledare för enheten krävs det att du har ett närvarande och utvecklingsorienterat ledarskap där du kan sätta dig in i och förstå de olika områdena. Som enhetschef deltar du aktivt i avdelningens ledningsgrupp där vi tillsammans tar ansvar för hela avdelningens utveckling mot företagets uppsatta mål.
Vem vi söker?
Vi söker dig som är ser möjligheter snarare än hinder och som har förmåga att se individers potential och vågar prova nya vägar framåt. Du har god samarbetsförmåga och är en trygg ledare som trivs i det coachande ledarskapet där du lyfter dina medarbetare och deras prestationer. Du är visionärt utvecklingsorienterad och ser till helheten. Tidigare ledarerfarenhet kan vara meriterande men likväl gediget intresse av att hela tiden utvecklas och utveckla. Även tidigare erfarenhet inom det administrativa området och av utvecklingsarbete ses som positivt. Rollen kräver att du har utmärkta kunskaper i svenska, både tal och skift men även goda kunskaper i engelska, både tal och skrift.
OKG - en naturlig del av framtidens energilösningar
OKG är ett kärnkraftsbolag inom Uniper. Företagets fossilfria elproduktion bidrar till elförsörjningen och motverkar också den globala uppvärmningen. Vi är övertygade om att kärnkraft är en oumbärlig teknik för att nå de övergripande klimatmålen och hantera klimatutmaningen. Därför stöttar vi utveckling inom området och arbetar också med effektiv och säker nedmontering av anläggningar som inte längre är i drift, som en naturlig del i vårt ansvarstagande.
Vi strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi ser gärna att du medverkar till att bredda vår mångfald. Vi anser att olikheter skapar möjligheter. Ta chansen att bli en av oss och vår spännande verksamhet!
Vi erbjuder lön, förmåner och kompetensutveckling
Våra anställda är vår viktigaste tillgång. Därför erbjuder vi personalförmåner och arbetsvillkor för att du som anställd ska kunna göra ett bra jobb.
Lön
En bra arbetsinsats ska löna sig. Vi erbjuder lön som utgår från din erfarenhet, ditt ansvar och din arbetsinsats.
Trygghet
Att arbeta hos oss ska kännas både utvecklande och tryggt. Vi ser till att alla våra anställda får bra försäkringar och pensionslösningar.
Familj
Barn är en naturlig del av livet. Vi erbjuder alla anställda med barn extra ekonomiskt stöd under tiden man är föräldraledig.
Flexibilitet
Det är viktigt med balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder möjlighet till flextid, distansarbete och arbetstidsförkortning.
Utveckling
Vi gillar innovation och utveckling. Hos oss får du hjälp med bidrag till studier och verktyg som mentorskap och coaching.
Hälsa
Jobb och hälsa hänger ihop. Vi erbjuder alla anställda företagshälsovård, friskvårdsbidrag, fri medicin, läkarvård samt ett årligt ekonomiskt stöd via ”Uniper-kontot”.
Kontaktuppgifter
Vid frågor är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef, Charlotte Axelsson
0491-788996
Fackliga kontaktpersoner
Unionen Tonny Granberg
070 665 09 91
Vi på Uniper strävar efter att spegla hela samhället och välkomnar därför sökanden som breddar vår mångfald. Vi är en internationell energikoncern med verksamhet i mer än 40 länder och med cirka 7 000 anställda. I Sverige är vi en stor elproducent för industri och samhälle – och garant för trygg och stabil elförsörjning. Vi har produktionsanläggningar runt om i landet med fossilfri vattenkraft och kärnkraft samt ansvar för Nordens största topp- och reservkraft. Visa mindre

Montage och provningschef till SKB

Ansök    Jul 5    Netjobs Group AB    Administrativ chef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/montage-och-provningschef-till-skb. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/montage-och-provningschef-till-skb. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Gruppchef avfall, strålskydd och kemi in Oskarshamn, Kalmar...

Ansök    Jul 5    Netjobs Group AB    Administrativ chef
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/gruppchef-avfall-stralskydd-och-kemi-in-oskarshamn-kalmar-county-sweden-drift-underhall-service-at-vattenfall. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mer
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/gruppchef-avfall-stralskydd-och-kemi-in-oskarshamn-kalmar-county-sweden-drift-underhall-service-at-vattenfall. Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Platschef med känsla för affärer - Oskarshamn

Ansök    Nov 2    Lernia AB    Administrativ chef
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år. 2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är ca 6000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 i jobb varje år. Läs mer om v... Visa mer
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är ca 6000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 10 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Lernia Bemanning är ett statligt ägt bemanningsföretag som primärt riktar sig mot industri- och logistikbranscherna, men också mot kunder i andra segment. Vi är Sveriges största bemanningsföretag vad gäller yrkesarbetare. Som statligt ägt bolag håller vi hög standard kring värderingar, samtidigt som vi har stort fokus på att skapa mervärde för våra kunder. Tillsammans formar vi en bättre framtid och ett mer hållbart samhälle.

Om jobbet

Som platschef för vår verksamhet inom bemanning får du chansen att leda ett team där tillväxt, lönsamhet och utveckling är ledord. I rollen har du personal-, budget- och resultatansvar. Vi erbjuder våra kunder bemannings- och rekryteringstjänster av yrkesarbetare och tjänstemän. Du ingår i den regionala ledningen och förväntas aktivt bidra till att vidareutveckla Lernia regionalt.

Detta gör du genom att:

• Leverera marknadens mest värdeskapande tjänster
• Ta en ledande position som går i linje med Lernias strategi
• Bidra till kundens, individens och regionens konkurrenskraft och omställningsförmåga
• Bevaka konkurrenter, trender och utveckling på den lokala marknaden
• Uppnå och följa upp uppsatta mål
• Bidra till en arbetsmiljö präglad av inspiration, arbetsglädje och gemenskap

Arbetsuppgifter

• Organisera och driva effektiv mer- och nykundsförsäljning i syfte att bredda vår bemanningsaffär
• Ta ansvar för ett gott samarbete med övriga divisioner/enheter inom Lernia för att optimera synergier i sälj och leverans
• Utveckla en säljkultur som skapar värde för Lernia och glädje bland medarbetarna
• Utveckla starka relationer med kunderna samt relevanta intressenter i området
• Etablera en effektiv arbetsmetodik i syfte att uppnå en maximal driftseffektivitet och kundnöjdhet
• Säkerställa att processer efterlevs
• Säkerställa en kvalitativ och effektiv efterkalkyl och uppföljning
• Arbeta mot uppsatta mål för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i området

Vem söker vi?

Formell kompetens

Högskolekompetens eller motsvarande med flera års yrkeslivserfarenhet.
Körkort är ett krav.

Din bakgrund

• Kommersiellt orienterad med ledarskapserfarenhet, förståelse för och erfarenhet av tjänsteförsäljning
• Ledare med erfarenhet från roller med affärs- och personalansvar i bemanningsbranschen och/eller närliggande bransch
• Van och bekväm att driva förändringsarbete
• Brett affärssinne och bekväm att arbeta och bidra i ledningsgrupper
• Trivs med att blanda strategiskt och analytiskt arbete med ”hands-on operations”
• Pragmatisk och prestigelös
• Drivande och nätverkande

Personliga egenskaper:
Vi tror att du är en person som trivs med att vara ledare och brinner för försäljning med en förmåga att kunna fatta snabba beslut såväl som väl övervägda strategiska beslut. Du är en engagerad och lyhörd person som gillar att arbeta i ett högt tempo där ingen dag är den andra lik. För att trivas med jobbet som platschef hos oss är du resultat- och tävlingsinriktad samt prestigelös. Du behöver också vara affärsmässig, förtroendeingivande och se samarbete som avgörande för framgång.

Ansökan och mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Oskarshamn. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Robert Jönsson 0722-54 11 01 eller HR Business Partner Maria Arnell, 0722-545551.

En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär strävan efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka därför gärna in din ansökan innehållande CV och personligt brev redan idag.

Sista ansökningsdag är 2021-11-26

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

OKG AB söker en chef för Arbetsmiljögruppen till Oskarshamn.

Ansök    Aug 25    Sydkraft AB    Administrativ chef
Passion for Energy Vi på Uniper gillar passionerade medarbetare och kollegor. Med passion som drivkraft ser vi till att leverera el med högsta kvalitet till samhälle och industri i Sverige – varje sekund av årets alla dagar. Det är i det personliga engagemanget, i dialog, mångfald och olikheter på jobbet som vi tillsammans levererar samhällsnytta i realtid – och samtidigt fokuserar vår innovationskraft mot framtidens energilösningar. Eller som vi säger: ’”... Visa mer
Passion for Energy
Vi på Uniper gillar passionerade medarbetare och kollegor. Med passion som drivkraft ser vi till att leverera el med högsta kvalitet till samhälle och industri i Sverige – varje sekund av årets alla dagar. Det är i det personliga engagemanget, i dialog, mångfald och olikheter på jobbet som vi tillsammans levererar samhällsnytta i realtid – och samtidigt fokuserar vår innovationskraft mot framtidens energilösningar. Eller som vi säger: ’”Passion for energy”. Vi behöver fler som brinner för energi och vill göra skillnad på riktigt. Är du en av dem?
The Uniper Way – så arbetar vi
Våra medarbetare är grunden för Unipers framgång och framtid. Vi arbetar tillsammans och i dialog. Hos oss utvecklas och förstärks kompetens på individnivå. Vi visar entreprenöranda och tar ansvar, i alla delar av koncernen. Vi har en gemensam hållning och värdegrund för hur vi bedriver det dagliga arbetet inom koncernen och i våra olika verksamheter. Vi kallar det ”The Uniper Way”.
Vad vi söker
OKGs arbetsmiljögrupp är en naturlig i del företagets verksamhet som spänner över både elproduktion, ansvarsfull nedmontering och framtagande av framtidens energilösningar. Gruppen är ett team om cirka sex personer som arbetar tätt tillsammans med enheten för säkerhetskultur och organisationsutveckling. Vårt ansvarsområde, samt operativa och strategiska arbete, ligger inom områdena arbetsmiljö, personal, säkerhetskultur och organisationsutveckling. Gruppchefen från arbetsmiljögruppen har även en viktig roll i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med chefskollegor inom personal, kompetensutveckling och kommunikation.
Nu behöver vi förstärka vårt team med en ny gruppchef som vill utveckla och driva gruppen framåt så att vi kan bidra till hela organisationen i ett omväxlande och utvecklande arbete med arbetsmiljö och säkerhet i fokus. I det dagliga arbetet varierar uppgifterna utifrån verksamhetens utmaningar och möjligheter.
Vad kommer du jobba med?
Som gruppchef är du operativ chef med både personalansvar och verksamhetsansvar. Du har ansvar för arbetsmiljö, kvalitetsuppföljning och ekonomi inom din grupp, men även ansvar att bidra positivt till hela organisationen. Du kommer arbeta nära dina chefskollegor både på OKG och inom Uniper.
Exempel på arbetsuppgifter som vi hanterar inom arbetsmiljögruppen:
- Vara stödfunktion inom det systematiska arbetsmiljöarbetet (SAM)
- Riskbedömningar, analyser och orsaksanalyser och handlingsplaner
- Samverkansprocesser
- Specialistfunktioner inom exempelvis utbildningar, skyddsronder, ledningsgruppsarbete och teambuilding
- Delaktighet i organisationsutveckling, MTO-arbete och säkerhetskulturarbete
- Rapportering och dokumentation
- Samarbeten inom både vår koncern och bransch, nationellt såväl som internationellt.
Vi strävar alltid efter att sätta säkerheten främst.
Uniper är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därför kommer vi att genomföra säkerhetsprövning och eventuell hälsoundersökning inklusive drogtest innan anställning.
Vem vi söker
Du har en högskoleutbildning inom arbetsmiljö samt arbetslivserfarenhet inom området. Tidigare chefserfarenhet är meriterande, särskilt inom bygg- och/eller processindustri.
Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, skriftligt såväl som muntligt.
Vi söker dig som:
- Är en flexibel lagspelare som brinner för arbetsmiljö och säkerhet utifrån omtanke och medmänsklighet/medarbetarskap.
- Brinner för ett coachande ledarskap där medarbetarna får växa och utvecklas, men känner dig samtidigt trygg i att gå in och styra/leda operativt när det behövs.
- Tycker om både struktur och dokumentation samt kreativ problemlösning. Hos oss behöver du kunna växla mellan båda delarna eftersom dokumentation och myndighetskontakter varvas med strategiskt arbete för framtiden.
- Vill bidra aktivt till att vår arbetsplats blir så säker och hälsosam att vi kommer ”Beyond Zero” gällande arbetsmiljö och säkerhet. Vi är arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 45001 och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med denna standard.
- Har lätt för att bygga nätverk och relationer med kollegor och samarbetspartners inom hela verksamheten samt uppskattar olikheter och kulturella variationer i samarbeten med kollegor från andra länder.

OKG - en naturlig del av framtidens energilösningar
OKG är ett kärnkraftsbolag inom Uniper. I vårt företag tar vi ansvar för de övergripande klimatmålen. Med vår fossilfria elproduktion bidrar vi inte bara till elförsörjningen utan motverkar också den globala uppvärmningen. Vi är övertygade om att kärnkraft är en oumbärlig teknik för att hantera klimatutmaningen.
Vi strävar efter att spegla samhällets utveckling och vi ser gärna att du medverkar till att bredda vår mångfald. Vi anser att olikheter skapar möjligheter. Ta chansen att bli en av oss som levererar den el vi alla behöver!
Kontaktinformation
Vid frågor är du välkommen att kontakta:
Rekryterande chef: tf. Sara Einarsson,
[email protected]
Fackliga kontaktpersoner
Unionen, Tonny Granberg
+46 706 650991
Sveriges Ingenjörer, Magnus Nicklasson
+46 76 1154687
Ledarna, Tommy Appelqvist
+46 702 776375 Visa mindre

Avarn Security söker en utbildningsansvarig till Oskarshamn

Avarn Security erbjuder nu en ny spännande tjänst som utbildningsansvarig med placering på skyddsobjekt i Oskarshamn. Rollen är central i vårt uppdrag att leverera högkvalitativa skyddsvaktstjänster till kund. Som utbildningsansvarig har du ansvaret för våra medarbetares utbildning, såväl kund- som branschspecifika utbildningar där du upprättar och följer upp individuella utbildningsplaner samt övrig kompetenshöjning inklusive övningsverksamhet. Anställn... Visa mer
Avarn Security erbjuder nu en ny spännande tjänst som utbildningsansvarig med placering på skyddsobjekt i Oskarshamn.

Rollen är central i vårt uppdrag att leverera högkvalitativa skyddsvaktstjänster till kund. Som utbildningsansvarig har du ansvaret för våra medarbetares utbildning, såväl kund- som branschspecifika utbildningar där du upprättar och följer upp individuella utbildningsplaner samt övrig kompetenshöjning inklusive övningsverksamhet.

Anställningsform: Heltid, tillsvidare

Arbetstider: Dagtid, måndag –fredag. Kvällsarbete kan förekomma vid enstaka tillfällen.

Lön: Enligt överenskommelse

Tillträde: Enligt överenskommelse, dock under hösten 2021

I din roll ingår att motivera och utveckla våra medarbetare. Du ansvarar för utbildningar för en större personalgrupp med både heltids-, deltids- och behovsanställda.

Kvalifikationer
Du behöver kunna kommunicera väl, vara rak och tydlig, vara lyhörd och ha en god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt där du involverar medarbetare i förändringsprocesser för att skapa delaktighet. Du har förmågan att bygga relationer med både kunder och medarbetare. Vidare ser vi det som en förutsättning att du har förmågan att strukturera och prioritera.
Vi söker dig som har erfarenhet av att säkerställa en god leverans med rätt kvalitet och som motiveras av ansvar och samarbete. Du har med fördel god förståelse för säkerhetsbranschen samt tidigare erfarenhet av utbildning i  någon form på ett professionellt och ansvarstagande sätt.

Tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen  är meriterande men inte avgörande, däremot lägger vi stor vikt vid din förmåga att inspirera och vilja att utveckla  andra.

Avarn Security är ett säkerhetsklassat företag och du behöver därför genomgå en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är också en förutsättning för anställning.

Urval av kandidater sker löpande - vi ser fram emot att få ta del av din ansökan så snart som möjligt. Vi tillämpar tester i urvalsprocessen.

Vid tjänstespecifika frågor är du välkommen att kontakta regionchef Robin Melander på [email protected] eller +46 (0)10-222 38 32 eller driftchef Jeanetth Hällentorp på [email protected]  eller +46 (0)10-222 2026.    


Avarn Security är den kompletta säkerhetsaktören. Våra 7 000 medarbetare bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle och våra värdeord - ansvar - omtanke - samarbete - ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, ”säkerhet och ansvarstagande i världsklass”. Visa mindre

Expeditionschef, ortopedkliniken Oskarshamn

Ansök    Jan 21    Region Kalmar    Administrativ chef
Vi erbjuder Oskarshamn är en mindre stad, men full av liv och möjligheter. Mytomspunna Blå jungfrun som visar upp sin silhuett vid horisonten och Döderhultarns dramatiska träskulpturer lockar många besökare till staden varje år. Staden kan även stoltsera med utmärkelser i form av ”Årets konditor i världen 2017” och ”Sveriges bästa konditori 2018”. Staden erbjuder ngt för de allra flesta. Eller som organisationen Attraktiva Oskarshamn uttrycker det: ”Osk... Visa mer
Vi erbjuder
Oskarshamn är en mindre stad, men full av liv och möjligheter.

Mytomspunna Blå jungfrun som visar upp sin silhuett vid horisonten och Döderhultarns dramatiska träskulpturer lockar många besökare till staden varje år. Staden kan även stoltsera med utmärkelser i form av ”Årets konditor i världen 2017” och ”Sveriges bästa konditori 2018”. Staden erbjuder ngt för de allra flesta. Eller som organisationen Attraktiva Oskarshamn uttrycker det: ”Oskarshamn är en värdefull plats. En varm oas i havsnära miljö. Vi erbjuder ett energiskt och spännande näringsliv och bra möjligheter till kustupplevelser och avkoppling. Det blomstrande förenings- och kulturlivet gör oss till en evenemangsstad att räkna med i framtiden.”

På Ortopedkliniken Oskarshamn är vi drygt 30 medarbetare och vi bedriver elektiv/planerad ortopedisk kirurgi på absolut högsta nivå. Vi är mycket stolta över våra fina resultat och omdömen från våra patienter och övriga omvärld vilket också medför att en stor del av våra patienter kommer till oss från andra län. Ortopedkliniken är en verksamhet som bygger på tydliga, standardiserade processer och kunnig personal med gott bemötande. Arbetet utförs enligt väl utarbetade rutiner och känslan upplevs ofta av medarbetarna som att du arbetar med friskvård snarare än sjukvård.

Vi söker
Ortopedkliniken söker nu en chef för våra medicinska sekreterare. En person som också vill vara delaktig i arbetet med att förbättra verksamheten ytterligare. Kvaliteter som tydlighet, trygghet, effektivitet och närhet är viktiga grundpelare i ortopedklinikens värdegrund. Därför läggs alltid stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringar.

Vi jobbar målmedvetet med att ständigt utveckla vår verksamhet och att förbättra kvaliteten i våra processer. Därför är det av stor vikt att du också har ett driv och ser möjligheter framför hinder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ortopedisk sjukvård och eftersom digitalisering är en stor och viktig fråga för oss är det meriterande om du även har en blick för digitala lösningar. En god vana vid att arbeta i Cosmic ser vi som en självklar grund i din kompetens.

Chefsskapet är tidsbegränsat och vi erbjuder tillsvidareanställning i organisationen utifrån din grundprofession.

Vår arbetsplats

https://www.youtube.com/watch?v=tqESiGGhTao
Vi är en del av Oskarshamns sjukhus, som är ett litet sjukhus med snabba beslutsvägar och nära kontakter mellan enheterna. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar, bland annat har vi utsetts till Sveriges bästa mindre sjukhus flera gånger de senaste åren. Sjukhuset ligger nära Oskarshamns centrum och skärgård.
Sjukhuset är en del av Region Kalmar län. Tillsammans jobbar vi och våra 7 000 kollegor för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre