Lediga jobb som Key account manager i Oskarshamn

Se lediga jobb som Key account manager i Oskarshamn. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Oskarshamn som finns hos arbetsgivaren.

Vi söker en driven B2B-säljare till Allt i Plåt!

Ansök    Nov 22    TopWork Sverige AB    Key account manager
Är du redo att ta nästa steg i din försäljningskarriär och bygga en försäljningsfunktion i ett stabilt och välrenommerat företag? Då har vi en fantastisk möjlighet för dig! Vi söker nu en B2B-säljare som vill vara med och utveckla vårt försäljningsarbete, från initiala samtal till utveckling av långsiktiga affärsrelationer. Du kommer att vara en nyckelperson i vårt team och ha stor möjlighet att påverka företagets fortsatta tillväxt. Intresserad? Sök tjäns... Visa mer
Är du redo att ta nästa steg i din försäljningskarriär och bygga en försäljningsfunktion i ett stabilt och välrenommerat företag?
Då har vi en fantastisk möjlighet för dig! Vi söker nu en B2B-säljare som vill vara med och utveckla vårt försäljningsarbete, från initiala samtal till utveckling av långsiktiga affärsrelationer. Du kommer att vara en nyckelperson i vårt team och ha stor möjlighet att påverka företagets fortsatta tillväxt. Intresserad? Sök tjänsten som B2B-säljare på Allt i Plåt i Åseda redan i dag!

Om rollen
Som B2B-säljare hos oss på Allt i Plåt kommer du att spela en avgörande roll i att etablera och vidareutveckla vår försäljningsfunktion. Du kommer att arbeta nära VD och arbeta med såväl kalla, ljumma som varma kunder och bygga relationer från första kontakt till avslutad affär. En stor del av arbetet innebär att vara ute hos kunder, där du inleder med att vara på plats i Åseda för att lära känna verksamheten och kunderna. När du är trygg i rollen, finns det möjlighet att arbeta mer flexibelt utifrån vad som passar både dig och företaget bäst.

I din roll kommer du att:
Tillsammans med VD bygga upp och utveckla försäljningen av våra produkter.
Vara en viktig kontaktpunkt för kunderna och skapa förtroende genom teknisk förståelse och kunnande.
Bearbeta kunder genom hela försäljningsprocessen – från prospektering till avtalsundertecknande och leverans.
Fungera som en mellanhand mellan kund och arbetsledare för att utveckla, producera och leverera den lösning som kunden efterfrågar.

Vi söker dig som
Har teknisk förståelse och erfarenhet som gör att du kan inge förtroende hos våra kunder.
Har erfarenhet av försäljning och är bekväm med att arbeta med kalla och ljumna Leads.
Är strukturerad och har tålamod att hantera långsiktiga processer där det ofta tar tid från första kontakt till leverans.
Har lätt för att skapa relationer och har en stark förmåga att arbeta med olika typer av människor.
Är självgående men trivs i en miljö där du arbetar nära både kunder och kollegor.
Är resultatdriven och inser att allt arbete jag lägger in idag kan komma att göra skillnad imorgon

Vad du kan förvänta dig
En mycket viktig roll i företaget: Du kommer arbeta nära VD och ha stor påverkan på framtida tillväxtarbete genom att forma och utveckla vår försäljningsfunktion.
Mycket goda utvecklingsmöjligheter: För rätt person finns det stora chanser att växa inom företaget och vara med på en spännande resa.
Varierat arbete: Du kommer att ha mycket kundkontakt både på plats ute hos kund och i våra lokaler i Åseda.
Interna samarbeten: Du kommer ofta fungera som länk mellan kunder och arbetsledare för att säkerställa att vi levererar rätt produkt vid rätt tid.

Vad vi erbjuder
På Allt i Plåt får du chansen att arbeta i ett väl etablerat företag som värdesätter långsiktiga affärsrelationer. Du kommer att få stöd i din utveckling och arbeta i en positiv och dynamisk arbetsmiljö.

Är du redo att ta nästa steg i din försäljningskarriär?

Tveka inte att skicka in din ansökan via oss på TopWork! Vi ser fram emot att höra från dig och prata mer om hur du kan bli en del av Allt i Plåts team. Visa mindre

Sales Engineer in Strategic Account Management Team

Ansök    Jul 11    Scania CV AB    Key account manager
We are now looking for customer oriented Sales Engineer willing to develop and grow in a dynamic business environment Strategic account management, work closely with key account managers, markets and our customers. You have strong technical background and experience and willing to develop further in commercial organisation? Please keep on reading! About the role As a Sales engineer you are responsible to provide engineering support and technical solution... Visa mer
We are now looking for customer oriented Sales Engineer willing to develop and grow in a dynamic business environment Strategic account management, work closely with key account managers, markets and our customers. You have strong technical background and experience and willing to develop further in commercial organisation? Please keep on reading!

About the role
As a Sales engineer you are responsible to provide engineering support and technical solutions for KTF account managers (KAM, GAM) in their projects, tenders, offers preparation, as well to Scania strategic customers. That includes specification and quotations preparation in line with market and customer requirements, preparation of technical solutions in cooperation with other Scania departments, participation in different related projects and leading technical knowledge sharing within KTF team.


You will work closely with body builders OEM/direct customers preparing engineering so-lutions and specifications, provide technical advices based on the requests, present proposed specifications internally and externally, proactively review customer specifications and pro-pose improvements or change of strategy to achieve operational efficiency, coordinate tech-nical projects with strategic OEM customers, actively take part in projects of cost/lead time reduction.

More about us and what we offer
Business support is a very diverse multi-national and inclusive team managing together a big range of interesting business tasks and interacting both with internal stakeholders and customers. We are inspired to work together, learn from each other, and get energized during our team-building activities. Scania offers permanent employment from day one. No try-out period. We believe in recruiting the right people in the right way. And giving them the prerequisites they need to succeed.

We have a flexible office policy. This, in practice, means that you can work from home, from our brand new office in Stockholm City, or from the headquarters in Södertälje. We meet at three times per week - in one of the places mentioned - to work together and help each other out. Or just have a proper fika session! Other than this, you get a number of big corporation goodies, like annual bonuses, a pension plan, insurance, healthcare contribution, and much more.

Required experience and qualifications
As a person, we believe that you have an analytical way of thinking and great communication skills. You have the ability to work with complex technical tasks and solve problems. Furthermore, team spirit and respect for the individual are crucial for you! You don't have to fulfil all the bullets below, but if you can that's of course a bonus!


• University degree in Engineering
• Minimum 2 years of relevant work experience
• Project management
• General knowledge of Scania’s product & service
• Knowledge of industrial legal requirements
• Basic market knowledge
• MS Office advanced user
• Knowledge / experience of work with different systems in the area of responsibility
• Fluent in English
• Excellent interpersonal skills

Further information and application
Please apply as soon as possible, but no later than the August 23, 2024. Applications might be handled throughout the whole application period.


We are looking forward to hearing from you!


Kindly notice that a background check might be conducted for the position. Visa mindre

Mekonomen söker Affärsutvecklare Jönköping / Kalmar / Kronoberg

Är du redo att ta steget in i en spännande roll som Affärsutvecklare hos Mekonomen Company? Vi söker en engagerad och resultatorienterad person som kommer att ha ansvaret för att öka lojaliteten och driva försäljningen hos våra verkstäder och kedjekunder i Jönköping, Kalmar och Kronoberg. Som Affärsutvecklare kommer du att göra personliga besök i ditt distrikt, vilket inkluderar områden som Valdemarsvik, Vimmerby, Västervik, Oskarshamn, Kalmar och Visby. ... Visa mer
Är du redo att ta steget in i en spännande roll som Affärsutvecklare hos Mekonomen Company? Vi söker en engagerad och resultatorienterad person som kommer att ha ansvaret för att öka lojaliteten och driva försäljningen hos våra verkstäder och kedjekunder i Jönköping, Kalmar och Kronoberg.

Som Affärsutvecklare kommer du att göra personliga besök i ditt distrikt, vilket inkluderar områden som Valdemarsvik, Vimmerby, Västervik, Oskarshamn, Kalmar och Visby. Du kommer att vara ansvarig för cirka 40 kunder och ditt huvudmål kommer att vara att förstå deras behov och önskemål samt säkerställa att de ser fördelarna med att vara anslutna till Mekonomen Company. Genom att vara en ambassadör för vårt företag och våra konceptverkstäder kommer du att driva försäljning och bygga starka affärsrelationer.

Om verksamgeten
Mekonomen Company Sverige tillhör MEKO, en internationell koncern som driver och utvecklar affärer på fordonseftermarknaden. Vi fokuserar på tillväxt, samverkan och på att driva en hållbar och digital utveckling i vår bransch. Vår affärsidé är tidlös och bygger på att möjliggöra mobilitet - idag, i morgon och i framtiden.

Mekonomen Company Sverige består av ett centrallager, 200 butiker och expresslager under varumärkena Mekonomen, MECA och BilXtra. Vi har 1000 anslutna verkstäder som tillhör varumärkena Mekonomen, MECA, MekoPartner, Speedy och AlltiBil. Tillsammans är vi 1500 medarbetare som driver vår affär framåt.

Mer om tjänsten
Du ansvarar för att säkerställa konceptefterlevnad och standard i kedjorna Mekonomen, Meca, MekoPartner och Speedy.
Driva försäljning genom att hålla kreativa och stöttande kundmöten, där du presenterar mål, marknadsplan och konceptuella aktiviteter, allt för att driva trafik till verkstaden.
Använda befintliga konceptanslutna verkstäder som ambassadörer.
Regelbunden kontroll och uppföljning av den anslutna verkstadens utveckling, både ekonomiskt och konceptuellt.
Ha en nära dialog med övriga funkioner i organisationen för att skapa optimal genomslagskraft på marknaden.
Ha ett övergripande ansvar över kundnöjdhet.

Din profil
• Du har någon form av erfarenhet av att hantera försäljning inom verkstadsdrift, detta för att kunna förstå och navigera i den specifika branschens utmaningar och möjligheter.
• Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet av personalledning för att kunna motivera och entusiasmera eventuella personalrelaterade utmaningar. Din förmåga inspirera och engagera är avgörande för att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö och på så vis nå gemensam vision och mål.
• Du förväntas vara affärsmässig och kunna fatta välgrundade beslut som bidrar till företagets framgång. Det innebär att du kan analysera och bedöma affärsmöjligheter och risker på ett strategiskt sätt.
• Som affärsutvecklare är det viktigt att du är tydlig i din kommunikation både internt och externt. Du bör kunna presentera och förmedla information på ett övertygande sätt samt kunna skapa och upprätthålla starka affärsrelationer.
• Att vara lyhörd och kunna anpassa dig till kundernas och kollegornas behov och önskemål är en viktig egenskap. Detta inkluderar att kunna identifiera och förstå olika perspektiv och kunna agera utifrån dem.
• Du har erfarenhet av ekonomistyrning och budgetarbete
• Ett giltigt körkort är ett krav då tjänsten innebär en hel del resor för att möta kunder, räkna även med en del övernattningar. Tjänsten utgår hemifrån och bil ingår.
• Du talar och skriver svenska och engelska flyttande.
• Du har goda datakunskaper och erfarenhet av att jobba i affärssystem.

Vad erbjuder vi dig
Mekonomen Company präglas av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat, samtidigt som det alltid är något utvecklande på gång. Du får arbeta i ett börsnoterat företag med välkända produkter och starkt samhällsengagemang. Mekonomen har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner.

Ansökan
Tycker du att detta låter intressant söker du tjänsten via vår hemsida Dreamwork.se, sök gärna omgående då vi arbetar med ett löpande urval. Har du frågor kan du kontakta rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré på telefon 070-3774539 eller mail [email protected]
Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten



Mer om tjänsten Visa mindre

Jobba Med Solceller

Ansök    Maj 4    Getdet AB    Key account manager
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller! Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ???? Erbjuds: ? Hög provision ? Tjäna mycket pengar utan lönetak ? Säljutbildning, betalt fordon & resa Krav: ? Flytande svenska i tal & skrift ? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning ?... Visa mer
Sök jobbet som säljare på Submit för att jobba med solceller!
Pratar du flytande svenska & vill jobba med solceller? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med solceller. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Hög provision
? Tjäna mycket pengar utan lönetak
? Säljutbildning, betalt fordon & resa
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Har körkort & jobbat med solcellsförsäljning
? Driven & resultatorienterad Visa mindre